strand, strand, pool, glada räkan.

Idag har jag åkt land och rike runt (vid simrishamn ungefär) för att bada. Först åkte vi till en strand någonstans där vågorna var skyhöga (eller i alla fall högre än när de är låga) och vattnet var svinkallt. Till och med mina mått kallt. Och då är det kallt. Men men. Jag badade en stund och gick sedan upp för att sola lite. Självklart har jag bränt mig som jag aldrig har bränt mig förut. Och därför ska ni nu tycka lite synd om mig dådå.
Efter ett tag åkte vi vidare till en annan strand, men där kom man knappt i vattnet. Bottnen var stenig på ett ytterst smärtsamt sätt och vågorna fick en nästa att trilla på dessa stenar. Så vi stannade inte länge.
Mormor kände till ett bad i Simrishamn, så vi åkte dit. 25 grader i vattnet var mycket skönare än havet.
Jag brände mig lite till.
Sen var vi hungriga så vi åkte in till centrum och letade upp någonstans att äta. Det blev en rastaurang på en båt som hette "glada räkan". Jag åt spätta och pommes. Jättegott *klappa sig på magen*

Och nu är jag trött. God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0